[O1] Padły wszystkie świece żarowe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gizm0
    Classic
    • 2010
    • 19

    [O1] Padły wszystkie świece żarowe

    Zamieszczone przez cysterniarz
    Krzycho-63, czytaj ze zrozumieniem
    odpowiedziałem że będą do otworu 57 a nie do 56
    Staram się czytać ze zrozumieniem-w aukcji pisze wyraźnie,że otwór ma 56 mm.
  • bary
    Drive
    • 2008
    • 57

    #2
    [O1] Padły wszystkie świece żarowe

    Witam kolegów. Chciałem sie podzielic pewną ciekawostką. Otóż dzisiaj wymieniałem świece żarowe. Wykręciłem stare i zamontowałem nowe. Ale jakie było moje zdziwienie, gdy podłaczyłem wszystkie stare 4 świece pod akumulator i stwierdziłem, że żadna z nich nie grzeje. Silnik na nich palił, gdy było zimno, miał problemy, ale palił

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • darkow
      Classic
      • 2008
      • 11

      #3
      W moim były padnięte 3 świece - motor rano odpalał ale za 2-3 razem i puszczał siwego dymka z niespalonego paliwa. Dziś mam już nowe świece i wyregulowany kąt wyprzedzenia wtrysku (bo rozrząd też nowy)- aż jestem ciekaw jak rano odpali.
      Pozdrawiam :lol:
      Seria - 110 KM
      Uniden 520XL+President Alaska

      Komentarz

      • karpecik
        Rider
        • 2004
        • 279

        #4
        U mnie w Oplu 6-cylindrowy silnik BMW palił z pierdem czarno-białym, ale kiedyś przestał. OKazało się, że padła czwarta świeca. Czyli od momentu kupna palił na trzech garach, ale jak mu brakło czwartego to przestał. Ale na tablicy cały czas było, że grzeje...

        Komentarz

        • phrix
          L&K
          • 2007
          • 1000
          • Audi
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Re: Padły wszystkie świece żarowe

          Zamieszczone przez bary
          Witam kolegów. Chciałem sie podzielic pewną ciekawostką. Otóż dzisiaj wymieniałem świece żarowe. Wykręciłem stare i zamontowałem nowe. Ale jakie było moje zdziwienie, gdy podłaczyłem wszystkie stare 4 świece pod akumulator i stwierdziłem, że żadna z nich nie grzeje. Silnik na nich palił, gdy było zimno, miał problemy, ale palił

          Pozdrawiam
          Chyba cos zle sprawdziles te swieczki :wink:

          Na zimnym bez grzania by nie zapalił. Czasem lepiej nie czekac do wypalenia ostatniej, bo może sie ułamac końcówka świecy a to potem kosztuje :diabelski_usmiech
          Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

          _

          Komentarz

          • bary
            Drive
            • 2008
            • 57

            #6
            Na 100% sprawdzone dobrze. Stare nie grzeją po podłączeniu pod akumulatorka na krótko. Natomiast z nowych aż się dymi
            Kolega mnie pocieszył, że silnik musi mieć dobre ciśnienie.

            Komentarz

            • phrix
              L&K
              • 2007
              • 1000
              • Audi
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez bary
              Na 100% sprawdzone dobrze. Stare nie grzeją po podłączeniu pod akumulatorka na krótko. Natomiast z nowych aż się dymi
              Kolega mnie pocieszył, że silnik musi mieć dobre ciśnienie.
              Kolega mogl nie miec racji, prawdopodobnie czesc swieczek byla "dobra". Aby odpalic silnik musi dzialac jakas swieca. ( coś musi zagrzac powietrze aby zapalila sie ropa)

              Nie bede wytykał bo tu nie o to chodzi ale polecam przeczytac:


              Źródło : http://www.auto-swiat.pl/wydania,art...Artykul-13609/

              Cytat:

              O istnieniu świec żarowych łatwo zapomnieć. W odróżnieniu od silników benzynowych w jednostkach dieslowskich nie trzeba wymieniać świec podczas rutynowych przeglądów. Nie znaczy to jednak, że są one wieczne. Po kilku latach mają prawo się zużyć. O tym, że świece lub ich część przestały działać, dowiadujemy się oczywiście przy rozruchu silnika, w szczególności zimnego. Gdy zapala on opornie, najpierw na części cylindrów, a dopiero potem na wszystkich, można podejrzewać właśnie świece. Objawy są oczywiście bardziej widoczne zimą niż latem, ale nawet latem zimny silnik, w którym wysiadły wszystkie świece, raczej nie da się uruchomić (wyjątkiem są jednostki znajdujące się w idealnym stanie technicznym). Jak sprawdzić, czy przyczyną utrudnionego rozruchu są zużyte świece? Zacząć trzeba przede wszystkim od stwierdzenia, choćby za pomocą żarówkowej "próbówki", czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce na listwie zasilającej świece pojawia się napięcie. Przy okazji warto też sprawdzić, czy po pewnym czasie (zazwyczaj dłuższym, niż świecenie kontrolki świec na desce rozdzielczej) napięcie to zanika, bowiem jeśli tak nie jest, to następny komplet świec także spali się błyskawicznie. Fachowcom jest łatwiej, ale sprawdzić się da Fachowcy działanie świec żarowych sprawdzają za pomocą tzw. amperomierza przepływowego. Wystarczy końcówkami takiego przyrządu objąć przewód zasilający, by zmierzyć natężenie prądu - sprawna świeca pobiera ok. 20-25 A. Większość amatorów nie dysponuje tego rodzaju miernikiem, ale działanie świec można wstępnie sprawdzić, odłączając przewód zasilający i dotykając nim (oczywiście po uruchomieniu grzania stacyjką) końcówki świecy. Jeśli przeskakuje iskra, świeca jest najprawdopodobniej sprawna. Jeśli iskry brak, na pewno należy ją wymienić. Nie należy próbować mierzenia prądu za pomocą popularnych multimetrów, bowiem bardzo rzadko pozwalają one na pomiar tak dużych prądów! Podejrzaną świecę można natomiast sprawdzić zwykłym omomierzem. Jeśli świeca nie wykazuje żadnej przewodności, jest oczywiście do wyrzucenia. Wymiana świec to sprawa w miarę prosta, jeśli jest do nich dobry dostęp. Pamiętać trzeba, że zdecydowanie zaleca się wymieniać cały komplet. Nie warto też oszczędzać i kupować tanich zamienników, bo mogą one wytrzymać tylko kilka miesięcy, podczas gdy produkty markowe służą bez problemu kilka lat. Niestety, wymiana świec żarowych nie zawsze zakończy problemy z rozruchem silnika. Do tematu wrócimy w jednym z najbliższych numerów AŚ. Świece są ważne - To nieprawda, że dobry silnik da się uruchomić przy niesprawnych świecach. Może się udać, ale tylko latem i jedynie wtedy, gdy zarówno silnik, jak i pompa wtryskowa (która musi podać dużą dawkę rozruchową) są w idealnym stanie. Oprócz świec bardzo ważna jest sprawność automatyki zarządzającej grzaniem. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że zgaśnięcie kontrolki oznacza możliwość uruchomienia silnika, a nie koniec grzania. Świece muszą nadal pracować - w niektórych silnikach kilkadziesiąt sekund, ale niekiedy nawet kilka minut.


              Autor: Adam Jamiołkowski


              PS: Świeczki czesto sie pala od przekrecania stacyjki np. podczas dogrzewania auta na postoju :szeroki_usmiech
              Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

              _

              Komentarz

              • bary
                Drive
                • 2008
                • 57

                #8
                Piszą o przeskakującej iskrze na świecy - otóż u mnie nie przeskakuje ani jedna iskra , ale skoro kolega twierdzi, że chociaz jedna musiała byc sprawna, to jutro podłącze je jeszcze raz pod aku i zobaczę

                Komentarz

                • bradley
                  L&K
                  • 2008
                  • 1465

                  #9
                  Bullshit. Swiece w TDI w ogole nie grzeja jesli temperatura nie spada ponizej ~+5C. Moge je wykrecic z bloku silnika a i tak go odpale.
                  Starym 22 letnim sztruclem bez swiec moze zajade akumulator ale tez go odpale
                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                  Komentarz

                  • bary
                    Drive
                    • 2008
                    • 57

                    #10
                    Też gdzieś czytałem, że w TDI jeżeli temp nie spadnie poniżej 3stC, to świece sie nie grzeją, pomimo, że kontrolka sie zapala i gaśnie po ułamku sekundy. Ale za te twierdzenie głowy nie dam. Tak jak wspomniałem. Jutro sprawdzam wszystkie stare 4-ry świece i napiszę, czy działają.

                    Komentarz

                    • Rafał 82
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 150
                      • Superb II (3T4)

                      #11
                      W instrukcji obsługi jest napisane, że w ciepłe dni samochód można odpalać bez czekania na zgaśnięcie kontrolki wstępnego żarzenia, czyli tak jak pisze bradley, samochód odpali w dostatecznie wysokiej temperaturze (nie pamiętam już dokładnie jakiej) bez potrzeby użycia świec.

                      Komentarz

                      • phrix
                        L&K
                        • 2007
                        • 1000
                        • Audi
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez bradley
                        Bullshit. Swiece w TDI w ogole nie grzeja jesli temperatura nie spada ponizej ~+5C. Moge je wykrecic z bloku silnika a i tak go odpale.
                        Starym 22 letnim sztruclem bez swiec moze zajade akumulator ale tez go odpale

                        Co do tego ze idzie odpalic TDI przy temp. ok 6 stopni bez grzania potwierdzam :wink:

                        Przy temp. otoczenia taka jaka teraz jest czyli w granicach -4 nie odpali bez grzania. Jak ktos chce niech zdejmie przewody i próbuje :diabelski_usmiech

                        Co do 22 sztrucla to raczej nie odpalisz chyba ze pierscienie zaczna grzac zamiast swiec :szeroki_usmiech


                        PS: Podczas testu zmasuj świece i przytrzymaj je przez jakis czas ( któraś sie zrobi czerwona) Po testach daj znac jak poszlo :wink:
                        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                        _

                        Komentarz

                        • marekzu
                          L&K
                          • 2007
                          • 1412
                          • Superb II combi (3V5)

                          #13
                          Zamieszczone przez bradley
                          Moge je wykrecic z bloku silnika a i tak go odpale.
                          chcialbym to widziec

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            marekzu, Zapraszam Wiadomo, wykrecic i zostawic to byla przenosnia. Cos tam by musialo byc, bo by kompresja uciekala. Zadna swieca nie grzala. Krecil bardzo dlugo, az sie troche komora rozgrzala i odpalal. To ogolnie jest dziwne auto, ale na budowe jak znalazl :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • eX
                              Elegance
                              • 2006
                              • 980

                              #15
                              Zamieszczone przez phrix
                              Co do 22 sztrucla to raczej nie odpalisz chyba ze pierscienie zaczna grzac zamiast swiec :szeroki_usmiech
                              mialem W201 200D da sie odpalic auto z niedzialajacymi swiecami zima wiekszy problem ponizej zera, ja kozystalem samostartu - wyszlo taniej i szybciej niz wymiana swiec :szeroki_usmiech :lol: :lol:

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                marekzu, Zapraszam Wiadomo, wykrecic i zostawic to byla przenosnia
                                no wiem - przeciez stary traktor tez jakos pali

                                Komentarz

                                • Stomil
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 24

                                  #17
                                  Da się odpalić przy -23 bez grzania świec w Passacie 1Z. Później sprawdziłem i okazało się, że do świec przez kiepski przekaźnik szło tylko 3V a nie 12V.
                                  Phrix, jeżeli twój nie odpali bez świec przy -5 to silnik totalna padaka.

                                  Komentarz

                                  • kazik79
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 88

                                    #18
                                    Zamieszczone przez eX
                                    Zamieszczone przez phrix
                                    Co do 22 sztrucla to raczej nie odpalisz chyba ze pierscienie zaczna grzac zamiast swiec :szeroki_usmiech
                                    mialem W201 200D da sie odpalic auto z niedzialajacymi swiecami zima wiekszy problem ponizej zera, ja kozystalem samostartu - wyszlo taniej i szybciej niz wymiana swiec :szeroki_usmiech :lol: :lol:
                                    nie powinno się korzystać z samostartu, ale z popularnego plaka (sprawdzone organoleptycznie, potwierdzone przez kilku mechaników - również poważanych serwisów )

                                    samostart jest zbyt wybuchowy i potrafi podczas odpalania "kopyto bokiem z silnika wyjść"

                                    plak jest dość miękki/niewybuchowy, a odpala równie dobrze :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • phrix
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1000
                                      • Audi
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Stomil ładne wykopalisko po 3 latach

                                      Phrix, jeżeli twój nie odpali bez świec przy -5 to silnik totalna padaka.
                                      OK zwracam honor, mój błąd ... :roll: byłem przekonany, że jest inaczej.
                                      Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                                      _

                                      Komentarz

                                      Pracuję...